Tret de sortida a les obres de transformació de l’entorn del Camp Nou

Comencen els treballs per renovar l’espai públic del voltant de l’estadi, que donen continuïtat a l’MPGM aprovada el mandat passat per fer possible l’Espai Barça i obrir les instal·lacions al veïnat.

Aquest dilluns comencen les obres al tram de l’avinguda de Joan XXIII entre Menéndez Pelayo i Martí Franquès, que passarà a tenir tres carrils de circulació i carril bici, i està previst que finalitzin el setembre.

Progressivament, s’anirà transformant l’espai d’ús públic previst a tot l’àmbit i la resta de carrers inclosos en el projecte, que són Menéndez Pelayo, Arístides Maillol, Gregorio Marañón, Cardenal Reig, Elisabeth Eldenbenz i Travessera de les Corts.

En total, s’actuarà en més de 111.000 m2 amb una inversió de 28M€ (més IVA) a càrrec del club amb l’objectiu que es generi nou espai ciutadà de qualitat, amb més zones verdes i la implantació de carrils bici.

En marxa la transformació de l’entorn de les instal·lacions del FC Barcelona. Aquest dilluns han començat les primeres obres d’urbanització dels carrers i espais públics del voltant de l’estadi, que donen continuïtat a la Modificació de Pla General Metropolità (MPGM) aprovada en el mandat passat per obrir el recinte al veïnat i dotar tota la zona de més qualitat.

El projecte d’urbanització, que es va aprovar el desembre passat i deriva del nou planejament de la zona treballat amb club, veïnat i entitats de l’entorn, inclou les intervencions que ara comencen per urbanitzar una superfície total de 111.046,74 m2, amb una inversió de 28 milions d’euros + IVA que anirà a càrrec íntegrament del FC Barcelona. El conjunt de les actuacions permetran crear un gran espai obert al voltant de l’estadi, eliminar la tanca exterior i els desnivells que hi ha ara i renovar i ampliar els carrers de l’entorn per reordenar l’accés rodat i de vianants.

 

Ajustament del traçat i reducció dels carrils de circulació

Les obres d’urbanització que s’iniciaran i que està previst que finalitzin el proper setembre corresponen al tram de l’avinguda de Joan XXIII, comprès entre els carrers de Menéndez Pelayo i Martí i Franquès. D’aquesta manera, el projecte preveu modificar la secció del carrer, ajustant el traçat i reduint els carrils de circulació, desplaçant la calçada cap al cementiri.

Actualment, l’amplada de Joan XXIII és variable. El tram del cementiri de les Corts, comprès entre el carrer de Martí i Franquès i la Masia de Can Planes, té dos carrils per sentit i carril d’aparcament i serveis a banda i banda, mentre que a l’àmbit de la rambla dels Pins, entre la Masia i Menéndez Pelayo, ambdós sentits tenen un carril de circulació i un d’aparcament i serveis, i estan separades per una rambla central amb pins.

Així, amb la nova urbanització, l’avinguda tindrà un nou traçat amb voreres amples, reduint la secció viària, amb carril bici, i amplada apta per a 3 carrils de circulació (1 carril de circulació per sentit i 1 carril inicialment de serveis i aparcament). També es restaurarà i estabilitzarà el talús verd de límit amb el cementiri de les Corts, que es treballa com a fons verd millorant la vegetació amb plantació de pins i arbustiva i la creació d’una grada al peu del talús.

El nou traçat preveu la reconfiguració de la rambla de pins com a espai lliure i nou accés de vianants, i es connecta així el barri i l’Espai Barça amb la Diagonal. La rambla queda lligada a una nova zona verda entre el carrer d’Elisabeth Eidenbenz (antic carrer de la Maternitat) i Joan XXIII, al voltant de la Masia, i separada de l’espai viari.

Propers passos en el projecte d’urbanització

A continuació, s’afrontarà l’actuació del carrer Menéndez Pelayo, en el tram comprès entre Joan XXIII i Martí i Franquès i, posteriorment, s’ajustarà el traçat del carrer d’Arístides Maillol i s’ampliarà l’espai públic que l’acompanya per connectar millor les instal·lacions. Alhora, es millorarà la secció del carrer d’Elisabeth Eidenbenz, tot mantenint la línia de pins actual.

A més, també s’actuarà sobre els carrers Cardenal Reig, Gregorio Marañón una vegada acabada la construcció del Nou Palau Blaugrana, i la vorera del costat Camp Nou de la travessera de les Corts una vegada acabat el Camp Nou. En totes les intervencions es reordenarà i millorarà l’accés rodat i de vianants. Les voreres perimetrals de les instal·lacions esportives augmentaran la seva amplada i s’aprofitarà per implantar la xarxa de carril bici a tots aquests vials.