La Nova Xarxa de Bus incorporarà tres noves línies el proper 25 de juny

En aquesta nova fase es posen en marxa una línia diagonal (D50) i dues línies verticals (V9 i V33).

A la tardor del 2018 s’implantaran les 5 línies que falten de la Nova Xarxa de Bus culminant així la remodelació total i global del transport públic de Barcelona més important dels darrers anys.

La Nova Xarxa de Bus incorporarà tres noves línies, una línia diagonal (D50) i dues línies verticals (V9 i V33), el proper dia 25 de juny. Les tres noves línies tindran el següent recorregut:

La D50 circularà des del Paral·lel fins Ciutat Meridiana. Les seves línies de referència són la 24 (que quedarà modificada perquè deixarà de fer el recorregut entre Paral·lel i Plaça Catalunya), i la 50 i 51 quedaran substituïdes. Aquest eix diagonal se superposa en gran part a les actuals 50 i 51. L’allargament des de Catalunya a Paral·lel multiplica les possibilitats de connexió (línies V9, V11 i D20). La línia 24 quedarà reduïda per evitar el solapament i una part de la 50 es converteix en la nova 52 (Collblanc – Pl. Catalunya).

Pel que fa a les dues noves línies verticals, la V9 recorrerà des de Poble-sec fins Sarrià. Les seves línies de referència són la 41 i 66, que quedaran substituïdes. L’autobús pujarà pel carrer Entença des de Sant Antoni, i baixarà per Viladomat, per encaixar amb el disseny de futures superilles. Per primera vegada el transport públic cobrirà el sector de les Tres Torres i laBonanova situat entre la Via Augusta i l’avinguda d’Esplugues, a través dels carrers Calatrava, Iradier i Anglí.

Finalment, la nova V33 cobrirà la zona del Fòrum / Campus Besòs i circularà fins Santa Coloma. Les seves línies de referència són la 42 i 143, que quedaran substituïdes. El nou eix vertical  connectarà Santa Coloma de Gramenet, Sant Andreu, el Bon Pastor i el Besòs amb Sant Adrià de Besòs i el front marítim. Entre Santa Coloma i la Gran Via

De manera coordinada i simultània es durà a terme una reorganització del servei d’autobús en l’àmbit de Sant Adrià de Besòs que comporta la creació de la línia urbana B21 i la modificació de la B23, totes dues de l’operador Tusgsal.

Amb la seva incorporació s’arribarà a les 23 línies d’altes prestacions. Es preveu que en conjunt transportin 390.000 viatgers els dies feiners, prop del 53% del passatge de la xarxa d’autobusos de TMB.

A la tardor, 5 noves línies més

Aquest 2018 finalitzarà el desplegament de la resta de línies pendents: 3 entraran en funcionament aquest mes de juny i les 5 restants ho faran al llarg de la tardor, culminant així la remodelació total i global del transport públic de Barcelona més important dels últims anys.

Les noves 5 línies seran la H2 (Av. d’Esplugues – Trinitat Nova), V1 ( Districte Granvia l’Hospitalet – Av. d’Esplugues), V19 (Barceloneta – Pl. Alfons Comín), V23 (Nova Icària – Can Marcet) i la V25 (Poblenou – Horta).

El seu desplegament comportarà l’estructuració definitiva de la xarxa d’autobús en tres nivells: Nova Xarxa de Bus, línies convencionals o complementàries i busos de barri o de proximitat. Un cop finalitzat aquest procés, la ciutat passarà a comptar amb un total de 98 línies: 28 línies, que es distribueixen en 8 horitzontals, 17 verticals i 3 diagonals; 43 línies convencionals o complementàries; i 27 línies de proximitat i bus del barri.

L’adaptació de la ciutat, en procés constant

L’Ajuntament de Barcelona executa les obres d’infraestructura necessàries per a l’adaptació de la ciutat a la nova configuració viària que implica la Nova Xarxa, amb actuacions per millorar la mobilitat, l’eficiència de les noves línies i les condicions d’accessibilitat a aquesta xarxa. Les intervencions consisteixen en actuacions de nous carrils bus, actuacions de millora de la prioritat semafòrica i de la senyalització i actuacions de millora de l’espai públic i de l’accessibilitat a la Nova Xarxa.

L’import d’adjudicació dels treballs ha estat de 733.329,01 € (IVA inclòs).