El nou Mercat de Sant Antoni rep més d’un milió de visites el primer mes

El mercat obre amb 225 establiments: 52 corresponen al mercat de producte fresc (alimentació), 95 als encants (no alimentari) i 78 al dominical de llibres.

Els tres mercats de Sant Antoni, el de fresc, el d’encants i el dominical, han rebut 1.008.376 visites des que es va obrir el passat 23 de maig i fins el dia 20 de juny. El bon funcionament del mercat ha portat a què el nombre de visites s’hagi estabilitzat al voltant dels 20.000 visitants al dia entre dilluns i dijous, prop de 30.000 els divendres, 35.000 els dissabtes i més de 20.000 els diumenges, quan els mercats de fresc i encants estan tancats, però si que s’obra el mercat dominical de llibres.

El regidor de Turisme, Comerç i Mercats, Agustí Colom, ha destacat avui que “més enllà de satisfacció inicial dels paradistes, comerciants i clients, les xifres mostren que el mercat ha recuperat el pols com a proveïdor de producte fresc de primera qualitat i com a proveïdor de producte no alimentari per als veïns i veïnes del barri. I això és el més important”.

Després de 9 anys d’obres, el mercat ha obert amb 226 establiments, dels quals 52 corresponen al mercat de producte fresc (alimentació), 95 als encants (no alimentari) i 78 al dominical de llibre. El Mercat també compta amb un establiment d’autoservei i un establiment d’oferta no alimentària que obrirà en el darrer trimestre de l’any.

La rehabilitació del mercat ha permès habilitar un espai d’infraestructura logística per donar servei als comerciants, incorporar el mercat dels encants a l’interior de l’edifici, i habilitar unes marquesines per al dominical de llibres, a banda de guanyar un aparcament públic per donar servei al barri.

Al mes de gener es van completar les obres de l’edifici i les infraestructures, i entre gener i maig, els comerciants van fer les obres a l’interior de cada establiment. En les darreres setmanes, s’ha acabat de completar la senyalètica interior del mercat per tal de donar indicacions més clares als visitants i facilitar la mobilitat a l’interior de l’edifici.

Les dades del nou Mercat de Sant Antoni

La superfície total construïda del nou mercat és de 53.388 m2 distribuïts en 5 nivells, dels quals, quatre nivells han estat excavats per dotar el mercat dels serveis i comerços demandats.

La planta carrer està destinada al mercat alimentari (al passadís interior de la creu) i mercat no alimentari (als passadissos més a prop de la façana del mercat). Els passadissos es tanquen per separat de manera que es pot mantenir obert un dels dos mercats sense necessitat que l’altre també ho estigui. Suposa un canvi important, ja que totes les parades dels mercats de fresc i de la majoria dels encants s’ubiquen a l’interior de l’edifici. El mercat dominical de llibres s’ubica en el perímetre de l’edifici.

A la planta -1, que s’hi pot arribar mitjançant dues escales, una d’elles mecànica, s’accedeix al vestíbul central, a l’aire lliure. En aquesta planta s’ubica el nou establiment d’autoservei alimentari, el nou establiment no alimentari, un espai veïnal de 500m2 (pendent de condicionar d’acord amb el veïnat), unes oficines per al personal del mercat i un espai museístic romà, que s’acabarà de desenvolupar en una propera fase.

Les plantes -2 i -4 estan dedicades a l’aparcament de prop de 400 places destinades als clients, i la planta -3, a la zona de càrrega i descàrrega de mercaderies, magatzems i gestió de residus.