L’Ajuntament elimina les parades de bus 24 i 92 que accedien al Park Güell per la carretera del Carmel

Abans de l’estiu el Govern municipal posarà en servei un autobús llançadora des de la parada de metro d’Alfons X fins a l’entrada al Park Güell amb l’objectiu de descongestionar les línies de bus regulars properes a la zona.

L’Ajuntament de Barcelona ha decidit eliminar les parades de les línies d’autobús 24 i 92, ubicades a la carretera del Carmel, i que permetien accedir directament al Parc Güell. Es tracta de la parada 1216 i la parada 1220, on s’aturen els autobusos en sentit ascendent i en sentit descendent.

L’Ajuntament  de  Barcelona  i  TMB  anul·laran  les  parades  el  proper mes  de  novembre,  de manera  que  els  usuaris  que  vulguin  fer  servir  el  24  i  el  92  hauran d’utilitzar  les  parades anteriors o posteriors d’ambdues línies, situades a la carretera del Carmel (a l’alçada del carrer Ramiro de Maeztu)o al carrer d’Albert Llanas.

L’objectiu és descongestionar  les  línies  de  bus  regulars  properes  al  Park  Güell,  que  en  aquests  moments pateixen una gran massificació atès que el seu recorregut permet accedir al parc fàcilment.

Un bus llançadora directe

Per contra, l’Ajuntament preveu posar en servei, abans del proper estiu, un bus llançadora que portarà els visitants del parc des de la sortida de la parada de metro d’Alfons X –la parada més propera al parc—fins a l’entrada del monument.

El  bus llançadora facilitarà l’accés als visitants que accedeixen al parc pel seu propi peu –es calcula que és un 80% del total de públic del parc-, la majoria dels quals (el 60%) fan servir els serveis  de  transport  públic  de  la  ciutat. Aquesta  llançadora  tindrà  un  servei  continuat,  amb  servei  d’anada  i  de  tornada,  des  de l’obertura fins al tancament de la zona regulada del parc.

L’itinerari serà el següent: el recorregut ascendent partirà de la plaça Alfons X on es disposarà d’un punt d’informació,  i circularà pel carrer Praga, avinguda de la Mare de Déu de Montserrat, plaça Sanllehy, carrer Ramiro de Maeztu i carretera del Carmel; el recorregut  descendent s’iniciarà a la Carretera del Carmel, davant del parc, i circularà pel carrer Ramiro de Maeztu, plaça Sanllehy, carrer Sardenya i Ronda Guinardó, per finalitzar a la plaça Alfons X.

El temps de recorregut total s’estima en 28 minuts. Aquesta  mesura  anirà  acompanyada  de modificacions dels recorreguts dels busos turístics que actualment passen pel carrer Praga per disminuir-ne l’impacte de pas. Podran  utilitzar  el  servei  els  visitants individuals  de  la  Zona  Monumental  del  Park  Güell  amb entrada, el preu de la qual incorporarà el cost del servei de llançadora. Cal tenir en compte que el nombre de visitants que opten per comprar l’entrada de manera anticipada se situa entre el 85 i el 90%en temporada alta i entre el 35 i el 40% en temporada baixa. També podran agafar la llançadora de manera gratuïta aquells veïns que disposin de la targeta del Park Güell.

La necessitat d’aquest transport dedicat exclusivament als visitants del parc va ser una de les conclusions de l’estudi de mobilitat que es va realitzar per a la redacció del Pla Estratègic  del Park Güell. Es calcula que el nou servei podria absorbir entre un 50 i un 60% dels visitants de la Zona Monumental, transportant entre 300 i 600 persones/hora.