Barcelona ha sumat prop de 30 km de carril bus des de l’inici de mandat

L’Ajuntament de Barcelona, amb  l’objectiu de potenciar la mobilitat a peu, en bicicleta i en transport públic, treballa en la línia del que marca el Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2013-2018 i durant el seu mandat ha sumat prop de 30 km de carril bus.

En aquest sentit, una de les principals apostes del Govern municipal és la finalització del desplegament de la Nova Xarxa de Bus que culminarà aquest 2018, que també anirà acompanyada de l’estructuració definitiva de les línies complementàries o convencionals i les de busos de barri o de proximitat.

Per tal de garantir que el conjunt de la xarxa circuli en les millors condicions possibles, durant aquest mandat des de l’Àrea d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat també s’ha dut a terme un important impuls a l’ampliació i la millora dels espais per on ha de circular aquest mitjà de transport, els carrils bus.

Les intervencions han consistit en l’increment de quilòmetres de carril bus, actuacions de millora de la prioritat semafórica, actuacions de millora de la senyalització, intervencions de millora a l’espai públic i increment de l’accessibilitat.

28,4 nous quilòmetres de carril bus

La intervenció principal ha consistit en l’increment de quilòmetres de carril bus que han passat dels 166,3 als 194,7. Es tracta de 41 actuacions diferenciades que han consistit en actuacions de reordenació viària total o parcial del carrer per implantar la nova via. En alguns casos s’ha modificat el sentit de circulació i s’ha dut a terme una nova definició dels usos de la via pública.

Els punts modificats han estat:

– Eix carretera Esplugues – passeig Bonanova, entre González Tablas i Pl. Sarrià
– Passeig Valldaura, entre Pl. Karl Marx i Bartina
– Carrer Ganduxer, entre Lázaro Cárdenas i Pg. Bonanova
– Carrer Manso, entre Comte Borrell i Paral·lel
– Carrer Villarroel, entre Floridablanca i Tamarit
– Passeig de Sant Joan, entre Mallorca i Travessera de Gràcia
– Avinguda Tarradellas, entre Nicaragua i Entença
– Carrer Joan Güell, entre Travessera de Gràcia i Miracle
– Carrer Moianès, entre Creu Coberta i Gran Via
– Carrer Mineria, entre plaça Matemàtiques i plaça Sarah Bernhardt
– Carrer Mare de Déu de Port, entre plaça Matemàtiques i Foneria i Alts Forns – Cisell
– Carrer Ferrocarrils, entre Foc i plaça Teresa Claramunt
– Passeig Zona Franca, entre Cisell i Sant Eloi
– Avinguda Pedralbes, entre Creu de Pedralbes i avinguda Diagonal
– Avinguda Tarradellas, entre avinguda Sarrià i Camí Vell Sarrià
– Carrer Prat de la Riba – Carles III, entre Josep Irla i plaça Prat de la Riba
– Gran Via de Carles III, entre Europa i plaça Maria Cristina
– Travessera de Gràcia, entre Balmes i Santaló, en sentit contrari a la circulació
– Avinguda República Argentina, entre Alfons Comín i Craywinckel
– Plaça Lesseps, entre av. Vallcarca i República Argentina
– Ronda Guinardó, entre Vinyals – pg. Maragall i Vinyals – Cartagena
– Carrer Almansa, entre Via Favència -Via Júlia
– Carrer Artesania, entre Via Júlia -Via Favència
– Carrer Pare Manyanet, entre Josep Soldevila i Carrer Gran de la Sagrera
– Carrer Badajoz, entre Icària – Ramón Turró i Tànger – plaça de les Glòries
– Carrer Tànger, entre Àvila i Meridiana
– Carrer Entença, entre Tamarit i Travessera de les Corts
– Carrer Entença, entre Travessera de les Corts i av. Diagonal
– Carrer Dr. Fleming entre Bori i Fontestà i la Ronda del Mig en els dos sentits del carrer
– Carrer d’Iradier entre passeig de la Bonanova i Ronda de Dalt
– Carrer Anglí, entre la Ronda de Dalt i la Via Augusta
– Carrer Dr. Fleming entre Bori i Fontestà i av. Sarrià sentit mar
– Carrer Dr. Fleming entre av. Sarrià i Diagonal sentit mar i en sentit contrari a la circulació
– Carrer Viladomat entre carrer Londres i av. Paral·lel
– Carrer Dos de Maig entre els carrers Sant Antoni Maria Claret i Mallorca
– Av. Pearson entre av. d’Esplugues i carrer de Joan d’Alòs

A inicis del mandat eren 13 línies, actualment ja estan circulant 23, i abans de finalitzar l’any, s’acabaran de desplegar les 28 línies que estan previstes.